På väg mot Indien!


Jag mår nog som bäst när jag vet att jag ska iväg på en resa; förväntningarna att man har allt framför sig. Jag får en förhöjd livskänsla av att se och uppleva livet ur andra perspektiv, lite på riktigt från ens invanda rutiner hemmavid, lämna bekvämlighetszonen något. Andra dofter, färger, ljud, beteenden, blickar – och aldrig är väl detta så otroligt påtagligt  och kontrastrikt just i Indien.
Denna gång är det inte för Ayurveda, (även om jag hoppas hinna med i allafall en Abyanga massage!). Det blir besök till nya platser och bekanta. En tågresa med buddhistiska förtecken ”Mahaparinirvan Express” som  kommer at ta oss till pilgrimsmål i nordöstra Indien. Agra med Taj Mahal (igen), det vackraste och mest fulländande byggnadsverk jag sett, Bodh Gaya där Buddha blev upplyst, Varanasi vid Ganges som är en av hinduernas heligaste platser (strör aska efter likbränningar) Kushinagar där Buddha avled.
Däremellan blir det återhämtning i  Delhi på anrika the Imperial Hotel (jag är väldigt svag för gamla klassiska kolonialhotell där man kan inbilla sig hur livet i TV-filmen"Jewel in the crown" begav sig) men också hinna träffa fina Sandie från Danmark som jobbar på Aman Hotels  i Delhi – ett av Asiens toppkedjor) som Spa Director där jag ska få prova en Spa-behandling. Det ser jag mycket fram emot!!

Bombay står också på programmet några dagar och det blir en ny bekantskap. Det blir Indien in your face har jag fått för mig..med 18 miljoner invånare och kaotisk trafik, Delhi är ju relativt strukturerat. Efter att jag läst den fantastiska boken Shantaram är bilden av Bombay onekligen kaleidoskopisk!
Mer rapport kommer.


2 kommentarer:

  1. Det låter som att du har en underbar upplevelse framför dig Suz! Vi får ses när du kommer hem så att vi får höra hur du haft det, kramar Sara o Tyra

    SvaraRadera
  2. Jag mår också som bäst innan och under en resa men när man varit i Indien så finns resan och alla upplevelser med i kroppen och sinnet ett bra tag efteråt!
    Det låter som en spännande resa du ska göra! Hur länge pågår den?
    Ha det jättebra!

    SvaraRadera